fredag 26 november 2010

Kidblog

decembertjejs IKU-krumelurer hittar jag tips om kidblog - ett sorts elevanpassat blogverktyg som jag genast blir intresserad av att undersöka närmare...  ...en annan dag, tänker jag trött som jag är så här fredag eftermiddag, men så är det så fantastiskt att man ramlar över en 6 minuters introduktionsfilm när man googlar kidblog och då drar nyfikenheten mer än tröttheten.

Det är en kul idé att göra det lätt för klasser att starta bloggar, men introduktionsfilmen lockade inte mig att använda redskapet. Det fanns få möjligheter att anpassa sidan och speakerns råd att göra inställningar så att  bara inbjudna fick lämna kommentarer fick mig negativt inställd. En 6 minuters film kan dock inte visa ett redskaps hela potential. Om någon som läser detta och ändå blir sugen att testa kidblog eller redan gjort det/gör det så får ni väldigt gärna skriva här vad ni tycker om verktyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar