torsdag 4 november 2010

Addad på nätet

Till och med på biblioteket har jag mina nya IKT-glasögon. Jag lånade ungdomsboken Addad på nätet av Katia Wagner. Det var en ganska plågsam, men viktig läsning. Det handlar om Sveriges första riktigt stora nätsexhärva där unga flickor för några år sedan fick kontakt med en som utgav sig för att heta Alexandra. En kontakt som senare ledde till sexuella övergrepp. Addad på nätet är en bearbetad version av boken Alexandramannen som kom ut på Förlags AB Weinco 2008. Boken är välskriven och informativ. De passar för vuxna som har att göra med ungdomar och för ungdomar i åldrarna 12 och uppåt.

Läs mer:
på författarens hemsida
och recension i Sydsvenskan

    1 kommentar:

    1. Spännande men jobbigt! Du ska få låna boken jag köpte på mässan när jag läst ut den, den är nog lite mer positiv!

      SvaraRadera