fredag 17 december 2010

Nytt nummer av vår skoltidning!

Nu har alla underbara ungars entusiastiska arbete knutits ihop till ännu en skoltidning. Det är ett verkligt drag, en arbetslusta och kreativitet som frigörs när skoltidningen kommer på tal och man undrar för sig själv varför man inte gör mer av sådant här...
VNT - Växthusets (min skola) Nya Tidning (anspelning på Uppsalas lokaltidning UNT) är mitt lilla hjärtebarn som jag var med och startade för två och ett halvt år sedan i syfte att hitta meningsskapande skrivsammanhang till eleverna.

Min kurs har dels gjort att jag inser att tidningen går att göra så mycket bättre med andra verktyg än jag brukar använda. Skolans verklighet i nuläget med ytterst begränsad arbetstid för den här typen av arbete gör dock att jag behöver strängt behöver säga till mig själv att det här är bra för nu.
Min kurs har också gjort att jag börjar snegla på andra publiceringsverktyg. Vi får se vilken form nästa VNT kommer att publiceras i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar