fredag 31 augusti 2012

Slöjdsalarna

Som jag skrivit tidigare så arbetar jag detta läsår som slöjdlärare på 50% vid sidan av mina IT-uppdrag.

Nu har vi startat en blogg för elevernas dokumentation av sin slöjdprocess. Den heter Slöjdsalarna på Växthuset och adressen är www.slojdsalarna.se. (Visst fick vi en fin adress! Tack Webbstjärnan!)

Bilden i sidhuvudet är skapad av bilderna Knit knit
av Laurence Vagner, CC by-nc-sa, Flickr och Distressed
Wood Texture 5 av J Gardner, CC by, Flickr












När jag skulle göra sidhuvudet fick jag repetera hur man gör när man vill att två bilder ska flyta in i varandra. Jag tog hjälp av min favoritlärobok: YouTube. Här är filmen som hjälpte mig. Lägg märke till den lugna och behagliga berättarrösten. Man känner sig trygg och tror att man kan;)
Jag använder Pixlr istället för PhotoShop, men de är så lika så filmen fungerar utmärkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar