fredag 2 mars 2012

Undersök!

Leolumix, CC (by-nc-sa), fotocommunity.com
Det finns mängder med webb-baserade undersökningsverktyg. Richard Byrne har gjort en fin lista på sin blogg. Det tackar jag för. Jag har testat de flesta av dem nu och flera av dem är riktigt trevliga.

Jag sökte dock efter ett undersökningsverktyg för att samla in vårtecken. Efter att ha provat de flesta på Richards lista landade jag ändå i att välja gamla goda Google enkät. Här är en länk till vår skolbloggs vårtecken-enkät.

Jag sökte först efter en widget/gadget för just vårtecken. Tänkte att det kanske skulle kunna finnas, kanske till och med någon svensk-tillverkad - vi svenskar är ju som tokiga i våren... Känner ni till någon?
Finns det någon html-knackare som har lust att skapa en liten fin en att bädda in i marginalen på bloggen? Med funktionen att få en fin lista över alla inrapporterade vårtecken med datum, tecken och uppgiftslämnare, kanske även en bild - det vore toppen : )

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Richard saknade det web baserade undersökningsverktyget fluidsurveys.se som är användarvänligt och kraftfullt. Testa http://fluidsurveys.se/ nästa gång du ska skapa en enkät. Med vänlig hälsning, Marcus

    SvaraRadera