torsdag 14 april 2011

Fotofinnaren

Till mitt förra inlägg behövde jag en bild av ett växthus, växande eller plantor av något slag. Jag hade tidigare letat bland Google bilders CC-bilder och inte hittat det jag var ute efter. Jag provade nu med fotofinnaren.se som jag hört om, men själv inte provat tidigare. Där hittade jag riktigt bra bilder. Bilderna är kategoriserade på ett sätt som passar skolbruk och de är fria att använda för skolbruk. Läs om villkoren här. Där står att man inte får länka till bilderna på sidan. Riktigt varför förstår jag inte. Det står inte hur de önskar att källan anges, vem som är fotograf etcetera... På PIM har de använt bild från Fotofinnaren och då bara skrivit "från Fotofinnaren" så jag får anta att det är ok.

från Fotofinnaren.se
från Fotofinnaren.se


Ps! Anna-Lena: Vad tror du om den första bilden här som bakgrund?

2 kommentarer:

  1. Kul att du frågade... Tänkte precis på det :). Prova och se hur det ser ut! Annars hade jag en idé. Jag kan ta en närbild av en växande rabarberknöl uppifrån. Rött/grönt... Dessutom behöver vi inte fråga källan :)

    SvaraRadera
  2. Rabarberknöl låter riktigt intressant.

    SvaraRadera