fredag 8 april 2011

Förpacka elevernas arbete

På den lärarlyftskurs jag går, IKT och lärande vid Uppsala universitet, har vi pratat mycket om före - under - efter. Vi har utmanats i att tänka större och vidare kring elevernas skolarbete. Hur inspireras eleverna till ett arbetsområde (före), på vilket sätt finns den information och det material eleverna behöver tilgängligt under arbetet (under) och hur förpackar vi det eleverna arbetat med (efter)?

Vi håller nu på att avslutat ett arbetsområde som handlar om faktatexter. Eleverna har fått ta reda på fakta och skriva texter om svenska fåglar. Arbetet redovisas i en Glogsteraffisch. Jag har valt att förpacka arbetet i en Wixhemsida. Varsågoda att ta del:

Klicka här!

2 kommentarer:

  1. Kul att se arbete från "verkligheten"!
    Gjorde du Wixsidan själv eller var det några elever med på det också?

    SvaraRadera
  2. Eleverna har ritat och jag har satt ihop den.
    Det vore kul att göra hemsidor ännu mer tillsammans med eleverna. Nu när jag testat själv tror jag nog att det skulle gå.

    SvaraRadera