onsdag 8 oktober 2014

Framtidens läromedel är du

Idag har jag varit på konferensdag ett av Framtidens läromedel på Stockholmsmässan i Älvsjö. Förra året var konferensen här i Uppsala och jag var då inte så nöjd med innehållet.

Med årets konferens känner jag mig nöjd. Kanske mycket tack vare den superproffsiga och super inspirerande starten med James Nottingham. Jag hittade i stort sett samma föreläsning som vi fick i klippet nedan (UR spelade in dagens föreläsning och kommer att publicera det tillgängligt om några veckor). Det var dock en stor upplevelse att höra honom live.


Överst till vänster: James Nottingham som pratar om Hatties
forskningsresultat och betyg/skriftliga omdömen.
Överst till höger: Stora konferenssalens snyggt färgsatta stolar.
Mitten till vänster: Karin Nygårds ger en resumé av internets historia.
Mitten till höger: Daniel Berg pratar om programmering och kamratbedömning i termer som
koreografi - ett ord jag inte hört i pedagogiksammanhang tidigare.
Nederst till vänster: Proffsiga Ulrika K Engström presenterar den eminenta webbplatsen MIK-rummet.
Nederst till höger: Håkan Fleischer utvecklar vad han menar med sitt begrepp stretchad värld
och stretchad kunskap.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar