torsdag 10 mars 2011

V4:ors länkar

För några veckor sedan hade mina elever i läxa att dela med sig av sina bästa länktips. Sedan dess har jag klurat på hur jag ska kunna organisera alla dessa bra länkar som eleverna kom med. Att samla dem på den länksida jag påbörjat på skolbloggen skulle bli alldeles för svårorienterat.

Nu har jag kommit på en lösning. Jag gjorde en ny blogg som jag kallade V4:ors länkar där lade jag alla länktips sorterade på ämnessidor och länkade samman den bloggen med V4:or. Det blev en sida som eleverna känner igen orienteringen på från den vanliga V4:or - vilket är bra. Det känns också bra för mig som redaktör att ha tillgång till båda sidorna från samma instrumentpanel.

Så gå nu till vår skolblogg V4:or och inlägget V4:ors länkar och följ instruktionerna för var länksidan finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar