tisdag 25 november 2014

Ignite

5 minuter, 20 slides, 15 sekunder per slide. Det är Ignite-konceptet. Ignite är en talarform som vuxit fram för att ge korta och rappa presentationer. Det kräver en hel del övning för att kunna tajma talet med bilderna.

Jag blev tillfrågad att hålla en ignite på Internetdagarna i spåret Barn och ungas digitala kompetens. Jag såg det som en utmaning och tackade ja. Efter att ha brottats med ämnet och "killat mina darlings" kunde jag till slut få fram ett innehåll jag kunde tro på och som fungerade i formatet. Det var en rolig utmaning och jag gillar talarformatet. Vi var åtta som höll var sin ignite-presentation på samma ämne och jag imponerades över att vi alla kunde plocka fram så olika facetter av ämnet digital kompetens. Jag kommer att försöka hitta tillfällen att använda den här talarformen i andra sammanhang.

Här nedan är min ignite:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar