söndag 17 mars 2013

Dina nycklar på nätet

Jag har pratat om lösenord med våra fyror. Varför ska lösenordet vara hemligt? Vad är ett säkert lösenord? Hur ska man kunna komma ihåg lösenordet? Det är några av frågorna vi pratat om.

Här är presentationen jag använde:

Efter genomgången fick eleverna prova att skapa säkra lösenord på webbsidan Classbadges. Jag hade skapat konton till alla elever, alla med samma enkla lösenord och eleverna fick logga in och ändra till sitt egna, hemliga och säkra lösenord. Det här är en förövning inför att eleverna ska få egna inloggningar till StroryBird inom kort.

Vi använder Classbadges för att tydliggöra några av de mål vi arbetar mot i IT-arbetet. Verktyget är nytt för mig (det är nytt i största allmänhet) och jag testar nu om det kan vara ett bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar