tisdag 8 november 2011

WorksheetWorks, eller?

Jag har hittat en fantastisk webbsida där du kan skapa arbetsblad utefter önskemål - WorksheetsWorks.com. Välj ämne, område, svårighetsgrad, pappersstorlek och vips så kan du få en snygg pdf med uppgifter och en med facit. Det kan vara en finfin möjlighet när man behöver anpassade arbetsuppgifter till eleverna.


På sin om-sida skriver de som ligger bakom sidan: "Our guiding principle is that paper-based documents are the best way to help kids learn. There are many good sources of computer-based educational materials, but we have learned through experience that they simply do not compare to a quality printed worksheet. Numerous studies of the effectiveness of computers in the classroom support this view."


Jag skulle gärna vilja ta del av de studierna som de refererar till. Jag undrar vilka de menar...
Visst kan arbetsblad vara bra, jag kommer nog att använda denna site ett flertal gånger, men att arbetsblad skulle vara det mest effektiva pedagogiska materialet, det kan jag inte tro på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar