lördag 19 november 2011

Timez Attack attackerar multiplikation

Min dotter kom hem häromdagen och sa att vi måste ladda hem ett program. De hade i skolan övat multiplikation med hjälp av spelet Timez Attack. Det är ett plattformsspel där man genom att lösa multiplikationer (division finns också och addition och subtraktion kommer snart). Det finns en gratisversion där man kan öva tabellerna 0-10 på två banor. Vill man ha mer variation och fler spännande banor att öva genom får man betala. Spelet verkar pedagogiskt upplagt och ger spelaren respons på hur det går.
Jag kände mig lite tveksam till om den visualisering de gjorde av multiplikationerna verkligen stämde. Rätta mig gärna om jag har fel.

Här är en video som visar hur det går till:

1 kommentar:

  1. Du är otrolig. Jag har tittat på introduktionsvideon och vill absolut ladda ner programmet. Tror absolut det kan vara något för några av mina elever. Tack för tipset.
    /A-L Ekström

    SvaraRadera