torsdag 14 oktober 2010

Etikuppgiften

Nu behöver jag slita mig från surfandet och fokusera på kursuppgiften.
Jag har valt ämnet e-mobbning och jag har valt att göra presentationen med hjälp av min nya älskling - verktyget Prezi. Jag ser det som en möjlighet att lära mig verktyget och undersöka vilka möjligheter det har. Jag märker att jag går omkring och tänker i nya lite vridna tankebanor (Prezi går ut på att åskådaren  "vrids" åt det ena och det andra hållet och zoomas ut och in efter en planerad "stig"). Vi får se om jag lyckas få till det...

När det gäller innehållet så har jag inspirerats av Friends fina material. Dels böckerna Koll på nätet och Schysst på nätet och dels deras finurliga filmer bland annat Friends reklamfilm om e-mobbning.

2 kommentarer:

  1. Jag har själv varit inne och tittat på Prezi men inte hunnit sätta mig in i det. Så därför ska det bli spännande att se hur man kan använda det.

    SvaraRadera
  2. Spännande, jag hittar mycket som jag blir nyfiken på i din blogg!

    SvaraRadera